Nostalgi godis


Älskade nutella när jag var liten! Sparade pengar och bad mamma köpa med när hon storhandlade i stora staden. Nästintill jämt fick jag en burk som var praktiskt taget tom, bortsett det i botten som inte hennes finger räckte till att nå... Så kan ju säga att nutella var populärt hos andra med, även om det blev sällan. Köpte sådana här små ibland, de tog slut fort men den var då bara min... Hade dock för mig att det hörde en spatel till?


Sen blev jag laktosintolerant för några år sedan, och sedan låtit bli sådant här. Men såg denna i affären nu, och var bara tvungen. Är det verkligen så gott som mitt minne säger? Nja, inte jätte begeistrad om man säger så. Men det var kul att prova igen. Glad att jag inte köpte en stor burk som jag höll på att göra innan jag fick syn på dessa små.

 



Kommentarer
L

Det finns en norsk version som är 100% godare, den heter "Nugatti". Testa den!

2011-11-29 @ 14:50:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0