Lite om dagen

Oj, vilket spring det har varit idag! Tog mig en promenad, som tog väldigt mycket längre tid än vanligt för mitt tyckte, till vårdcentralen. En läkare fick skriva ut ny medicin, en som förhoppningsvis inte kommer få mig att somna som en sten som den förra. Ingen bra bieffekt det där, att gå omkring som halvt sovande. Inget roligt familjeliv. Nu vill jag bara sluta blöda så vi kan åka till badhuset. Insåg häromdagen att denna helg är den sista helt fria helg tills efter julafton.

Sen tog jag bussen in till staden där jag mötte upp N för en långlunch. Åt kycklingbaugette på Sjökvistens, men blev lite besviken. För det första, och mindre viktiga, så tog de nu betalt för lite extra grönsaker. Sen fick jag i princip bara röran. Hittade omkring 5 små bitar kyckling i hela baugetten. Gick och klagade när jag väl insåg att så var fallet, men då hade jag ju ätit så mycket och drickan var i princip slut. Fick lite till vid sidan av men fick pilla ut med fingrarna då det saknades annat tillhygge. Hade gula naglar efter lunchen trots upprepade tvättningar.

Sen skiljdes vi åt och jag gick iväg för mitt och sambon för sitt. När jag var klar så såg jag att han ringt och han skulle till en klient som var på samma väg som vårt hem. Så det blev bilen hem. Medans han gjorde dagens sista arbete så hämtade jag ett stycke blötdjur till dotter på dagis. Alla var ute, i regnet, och hade roligt. Plaskande gick vi hem och tog en regnig tur med hunden. N hade kommit hem 5 minuter innan oss så när vi kom in så stod han med disken. Själv la jag mig under täcket för att bli varm. Far och dotter gjorde maten, så det var bara att känna sig påpassad!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0