"Tvn är härmed bokad året ut..."



Ja, ni läste rätt. Så sa min kära sambo jämt nyss. Behöver jag säga att hans nya Battlefield 3 har kommit? Så han tjatat om det! Han förhandsbokade det för runt två månader, och det kommer ut i affärer om någon vecka. Han har gått omkring som på nålar på sista tiden och blivit kinkigt besviken varje dag då det bara legat vanliga brev och reklam i brevlådan.

N - Men borde det inte spelet komma snaaart...?

Komiskt och ironiskt att det var jag som kom hem först och kikade i brevlådan? Kan tyckas, men inte kunde jag ju låta det ligga kvar. Tog med det upp och gömde undan det. Så nu när lillan var nattad så gömde jag den bakom ryggen, under bh bandet så att jag kunde röra mig fritt. Han hade redan satt sig hade just börjat spela sitt fifa när jag kom och satte mig i hans knä och bad om lite massage i svanken. Han var allt annat frivilligt då matchen just börjat och då bad jag honom krama mig en stund bara. Han nämnde något om att han trodde att det nya spelet skulle komma imorgon. Det tog någon minut innan han reagerade på kartongen.

N - Men, vad har du där?
Jag - Jag tror inte spelet kommer imorgon...

Oj, vad gosig den mannen blev då. Tills han fick tag i den... Nu har han spelat i 2 1/2 timme i sträck.

Jag - Är det bra?
N - Mmm, det är bra...
Jag - Bara bra?
N - Det är jätte jätte bra!

Han ville inte direkt prata. Roar mig kungligt åt när det blir avslutade banor eller en kort paus för att gå vidare i spelet och man hör hur han andas. Han glömmer bort sig att andas, och håller andan då det tydligen är "så spännande!" Hans kommentar om att tvn nu är ur funktion för oss andra så kontrade jag med att det nog inte kommer ligga något mer spel i brevlådan framöver då han väntar på nya Call of Duty om någon månad…

Men just nu så är han som en unge på julafton, han har äntligen fått öppna sin julklapp.



Kommentarer
cassandra, mamma till josefin och lexus ♥

PÅ mio är den köpt :)

2011-10-27 @ 19:13:46
URL: http://weareyoungparents.blogg.se/
Anders

va tänkt ja skulle förbeställa det jag med men blev inte så ska nog ta å beställa det idag ja då vet du vart du har han på fritiden iaf hihi framför tvn :)

2011-10-28 @ 08:50:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0