Jag tror hon skickade fel...

Fick nyss ett sms från min mamma:

Mamma: Du skulle varit hemma 20.

Jag: Mamma. Jag flyttade för 7 år sedan nu om du har glömt? Jag har varit myndig sen 5 år tillbaka och bestämmer själv när jag ska befinna mig hemma. Men förövrigt, så var jag faktiskt hemma då. Läste godnattsaga för min dotter. Glömt henne också?

Mamma: ?

Jag: Jag skulle visst vara hemma kl 20.

Mamma: Hehe. Skicka visst till fel unge! Har det hänt förut?


Ja det är ju skönt att hon inte blivit dement.... Fick veta senare att min lillasyster tydligen hade halva disken kvar, plocka ihop det som ska tvättas och har en hemkunskapsuppgift som ska göras. Plötsligt känner jag mig glad att vara vuxen. Nog för att jag måste plocka in disken och tvätten men det är ingen som bestämmer att jag ska göra det.



Kommentarer
mamma

nåväl, lätt dementlight puss dig

2011-09-12 @ 12:39:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0