Pikantost



Tänkte bara tipsa om en jätte god ost. Underbar på exempelvis finn crisp. När jag var liten så köpte de vuxna denna ibland, och ibland fick man smaka... Jag brukar inte äta så mycket annat än hushållsost i vanliga fall, men denna brukar jag köpa mig ibland. Trots laktosintoleranten. Kanske för att jag såg det som en lyx när jag var liten som gör den så speciell. Men ta och våga er på att prova just ostar ibland. Klart underskattat!

Just denna pikantost köpte jag vid delikatessdisken på Maxi. Den är inte så jätte stor, ca 10 x 10 cm och denna kostade ca 25 kronor. Inte så farligt alltså. Så nästa gång du är i affären så våga prova!



Kommentarer
L

Jag älskar såna ostar!

Och hushållsost..mm, testa att köpa ifrån ostbilen om du ser den på marknad någongång. Supergott!



2011-09-05 @ 17:39:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0