Make Up Store diss, men också hiss!



Har varit och siktat in mig ett nytt läppstift ett tag. Men jag har aldrig hittat något som passat mig färgmässigt. Har velat ha en nude ton då mina läppar är så naturligt röda. När jag hade min bal var jag inne på Martins Parfym och berättade om mitt "dilemma" och expediten plockade fram ett urval. Hittade ett som var svindyrt, 300 kronor någonting. Men jag tänkte att ja, detta kommer ju räcka länge och nu var det ju för ett speciellt tillfälle samt antagligen något lyxigare märke. Kom hem och började öva in bal makeupen. Men läpparna blev så fnasiga. Tillslut så tittade jag på botten av stiftet. Det var en concealer hon sålt mig! Som torkar ut!

Men nu hittade jag ett på Make up Store. Och det kostade 170 kronor, som medlem får man 5 % av köpet så alltså 161 kronor Jag var lite skeptisk och var in och provade den en gång innan. Men sen fick jag inte läppstiftet ur tankarna så jag var in till stan igår jämt innan stängning. Jag sa att jag hade tänkt och komma in dagen efter (alltså idag) på tjejkvällen. Expediten sa då att det inte var någon mer rabatt ändå på läppstiften, så jag kunde ju lika gärna köpa det nu. Fanns bara ett par stycken kvar av färgen. Så nöjd gick jag hem med mitt lilla paket. Var nöjd ända tills jag öppnade mejlen idag och då fått ett från Make Up Store om att alla medlemmar nu hade 20 % på hela sortimentet.

Jag är enormt service inriktad när jag arbetar, och nu blev det mer en principsak. Det är inte okej att stå och lova en kund något som inte stämmer 10 minuter innan stängning. Så jag ringde faktiskt till butiken. Var samma tjej som svarade. Hon hade skickat ut mejlet när hon kom hem, men hon lovade mig att jag kunde komma in igen så skulle jag få rabatten. Med concealern kunde jag ju inte gärna komma in och klaga, och skulle nog inte vågat då heller. Jag hade ju ändå använt den ett tag. Men nu så hade jag ju inte ens öppnat den! Om jag gör ett fel med en maträtt eller så och någon säger till om det så kompenserar jag det med ny mat men lite extra och kanske bjuda på en kaka eller så. För dålig reklam enligt den klassiska mun- mot- mun metoden ger inga nya kunder, utan bara mindre. Nu är det ju även upp till kundens ansvar att faktiskt säga till så att den som gjort "fel" faktiskt får veta det och rätta sig...

Men, bra gjort av Make Up Store. Tackar jag för!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0