Babytextilerna klara!



Börjar känna mig lugn, äntligen! Alla bebisens kläder är nu tvättade, allt från små små byxor till sängkläder. Allt är vikt, filtar och lakan, och ligger där det ska i byrålådorna. Har lagt lite varierande storlekar i BB väskan som ska ta och packas ordentligt. Varit lite stressad när tvättmaskinen är ur funktion, men mamma har hjälp till så nu är det klart! Skönt att ha en överblick på allt, nästan trott att vi inte haft mycket kläder alls då jag som bekant inte varit ute i affärerna och shoppat nästan någonting. Men oj, att en så liten har så mycket kläder... Lite mer strumpor och strumpbyxor så tror jag vi klarar oss rätt bra.

Lite små saker kvar, som att vi ska packa upp den nya madrassen så är det bara att vänta in bebisen! Vi har ju ännu inte plockat fram något, sängen är fortfarande inte monterad etc. men sådant är saker som man kan göra senare eller när bebisen är hemma. Bilstol och så lite annat men det löser sig. Vi bor rätt nära sjukhuset så det kan ju bli en promenad hem med barnvagnen om inte annat.



Kommentarer
L

Anledningen till att vi fick tummen ur och börja med byrån var faktiskt att jag ville tvätta alla babykläder o lägga in.



Byrån är nog klar om två-tre veckor och då ska jag börja tvätta.

2012-04-17 @ 11:53:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0