Vädret skämtar aprilo...



Läste en blogg förut om att hon blivit lurad denna morgon med att det kommit 1 dm snö. Ni vet, 1 april som det är. Tittade ut för en stund sedan och tänkte att ja, det lär nog börja regna snart. Men, icke. Trots att det inte var särskilt kallt när vi var ute så snöar det nu! Jag och mamma satt och pratade om det förut i telefon, men trodde ju verkligen inte att det faktiskt skulle börja göra det nu. Som tur är så är det riktigt ljust ute så det kanske inte kommer så mycket?

Apropå aprilskämt, har ni blivit lurade eller lurats?

Min mamma berättade att hon var uppe tidigt. Hon hällde i lite blå karamellfärg och så vatten i ett dricksglas. Började låta och svära och ha sig omak i köket och sprang in till min lillasysters rum i ett låtsats upprört tillstånd. En nyväckt lillasyster trodde på allvar att det kommer blått vatten ur kranen. Rätt glad att jag bor hemma längre...



Kommentarer
Johanna

HAHA! Alltså det där är ju min mardröm för har varit så övertygad om att det inte skulle komma snö då vi haft varmt. Men så kom ju mannen in kl. 05-06 o bara "det har kommit 1dm snö på gårdsplatsen". Man kan väl inte säga annat än att jag vaknade till rätt rejält. Men haha, jag är bra lättlurad!



I Stockholmsområdet kom det ju snö här om dagarna och hela min FB kryllade av "oh, nu går jag o lägger mig" "oj nej, inte snö!!" men vi har sluppit. Peppar peppar ;-)

2012-04-01 @ 17:39:07
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Anonym

här kom lite flingor nyss..tur, inget som la sig!

2012-04-02 @ 17:29:56
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0