Det bara fortsätter

Hade precis släckt nattduksbordslampan runt midnatt, när jag hör lillan gny oroligt från sitt rum. Jag går dit när hon det fortsatte mer än ett par gånger i tron om att trösta efter en mardröm. Kommer in och så står hon mitt på golvet. Jag frågar vad det är och sedan bryter det ut. Kaskaderna är ett faktum och jag hinner i panik ropa på sambon. Golven i hennes rum, hallen och badrummet är något jag inte försöker titta på när stora handdukar slängs på. Herregud, har hon ens fått i sig så mycket under dagen? Efter en stund hamnar både hon och jag i duschen och sambon skurar nu med massor av rengöringsmedel och tvättmaskinen har dragits igång. Tur att den är så tyst! Vi hamnar tillslut, efter att allt är klart, i soffan för att hon ska få torka. Efter en stund börjar hon gny igen och som tur var hade vi en hink ståendes där. Stackars lilla tjejen!


Vi som trodde det hade gått över, det är så konstigt att det endast är nattetid. Idag skulle det vara kalas. Sambon, hans far och syster fyller år inom loppet på några dagar så det har varit sagt länge att vi skulle på kalas idag. Det blev alltså ingenting. Lillan blev ledsen, hon ville ju så gärna gå! Tillslut somnade vi allihopa, och sov till halv nio imorse. Haft sammandragningar och punktsmärtor på konstiga ställen under natten så jag fick snällt ligga kvar. Tillråga på allt så började sambon känna av något igår och med hans humör fram tills för någon timme sedan har man kunnat tro att han var en igelkott som dränkts i citron! Lillan har inte visat några mer symtom, alls, mer än att hon äter dåligt- men det gör hon ju alltid när hon är sjuk. Hon fick önska sig mat, så nu blir det potatismos och korv. Så det blev en sväng till affären, då vi inte hade korv hemma. Vägen ifrån affären, 260 kronor senare, började jag undra vart i affären det gick snett.

Snart blir det mat, själv tänkte jag mig bacon istället för korv. Är inte alltför begeistrad i kokkorv, men enligt google så är kokt mat bättre för magen, så det får de andra äta. Lär följas av en massa glass och coca cola till melodifestivalen.



Kommentarer
Anna Johansson

Men fy va jobbigt detta låter, hoppas ni alla kryar på er snart :)

SV: Jo Peter får oxå där omkring nångång, men jag får den 24e :D

2012-02-25 @ 18:29:24
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/
L

Men stackars liten! :(

hoppas att det är över nu iaf!



å hälsa igelkotten så gott ifrån mig! hehehehehe

2012-02-25 @ 20:51:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0