AQUALIA THERMAL RICH



Nu har jag mellandagsfyndat! Eller ja, mellandagarna är väl över. Men rean består. Hade lite ärenden i stan igår, och passade på att kika in på apoteket. Någon månad innan jul så kände jag att min hy hade anpassat sig allt för bra till ansiktskrämen, så jag valde att byta hudvård. Men tyckte det funkade sådär, och nu i blandning av graviditet och vinter har gjort mig super torr. Hur som helt, en vecka efter jag köpte min burk - så kom det ett julerbjudande. Burken med en ansiktsrengöring. För exakt samma pris enbart burken, alltså 189 kronor! Surt tänkte jag, men jag ville prova krämen först och hade senare  slut på hela burken.

Nu kan det ju ta ett tag innan huden anpassar sig, och jag var in till apoteket igen. Men det finns inte så mycket alternativ för super torrisar och jag fick hem lite provburkar. Men nu fungerade krämen mycket bättre. Och så gick jag förbi apoteket som nu rear ut sina specialpaket (finns i många fler serier än just denna) och nu kostade kartongen 132 kronor istället! Så nu köpte jag den, mycket billigare burk samt rengöring i samma serie på köpet!Rengöringen är en 3-i-1 produkt, rengöringslotion, ögonmakeupremouver och ansiktsvatten. Dock tyckte jag den sved i ögonen och lämnade kvar lite mascara rester - men det sista beror nog på att jag använder vattenfast mascara. Men min huden är helt annorlunda nu, tvättade både igår och i morse. Stramar inte alls utav torrhet eller flagnar! Super! Nästan så jag köper en till... 
 
Gå in och kolla på apoteket och få med små prover hem. Det är ju till för att prova. Sedan är de jätte bra att ha med på kortare resor eller övernattningar för då slipper man ju ta med hela stora burken.

Minuset med denna burk är just att den är på burk! Inga fingrar i med andra ord. Usch för bakterier! Använd en liten spatel eller en tops och få upp krämen med. Bakterierna kan faktiskt förvärra evt hudproblem! Och att burken är av glas. Jag är expert på att ha ned saker från badrumshyllan...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0