I paketet låg det



URSÄKTA!

Jag hade precis återvänt till tomtelandet då en av nissar kom springande med en julsäck som inte var tom! Gulp… Hittade några paket som skulle till er, beklagar detta! Jag skulle gärna velat överlämna dessa paket personligen, men tiden är knapp och produktionen till årets julklappar är i full gång. Jag ber tusen gånger om ursäkt och jag hoppas, hoppas, hoppas att ni blir nöjda med era sena (eller alldeles för tidiga?) julklappar! Glad påsk och på återseende!


Julkramar / Tomten

P.S Kajsa och Sabuz hälsar D.S.

 

Efter dagis så tog vi oss en promenad bland snöflingorna iväg till posten och hämtade ut paketet. Väl hemma deklarerade dottern att vi måste vänta på att far i huset skulle komma hem. Skojade hon nu eller? Paketet stod ju i mitt namn. Från min bästa vän. Måste han vara med? Han kan väl titta sen... Det var typ de tankarna som for i mitt huvud.

Men, vi väntade. Han kom knappt innanför dörren innan lillan beordrade "- Kom! Vi ska öppna!" I paketet ytterligare paket, fint inslagna. Min lagom tacksamma dotter öppnade sina paket från sin gudmor och blev inte allt för road av det sista hon öppnade "– Men jag har ju redan massor av pärlor!"


Själv fick jag oljor från Weleda.
En massageolja som ska förebygga bristningar på bla mage. Sen en förberedelseolja. Hade inte den blekaste om att sådana fanns ens. Man ska tydligen börja massera in den från v. 34 och framåt i mellangården. Vet ni vad mellangården är? Ja, det är upp till er att ta reda på annars. Kan ju säga att min kära vän har förstört Barnen i Bullerbyn för mig nu… När vi talades vid i telefonen så berättade hon att hon tänkte på att jag hade spruckit när lillan föddes, men det var ju för att hon hade så himla brått ut! Ja, det är ju bra att någon tänker på det. Jag försöker mest undvika att tänka på det…  


Efter att paketen var öppnade så sa jag att vi måste ringa Kajsa för att tacka. Lillan utbrister:


"-       Vi måste ringa och tacka tomten också!"


Tänk att vara 3 år igen…



Kommentarer
Kajsa

Hoppas hon kommer tro på tomten länge ;)

2012-01-23 @ 17:43:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0