Spikgården

 

Parkleken på Våxnäs är ett bra vattenhål för småbarnsföräldrar. Det finns massor för ungarna att hitta på. En större lekpark al’a klassisk maner – lite modernare. De lånar bland annat ut cyklar, sparkcyklar och trampbilar samt har vattenlek ibland. Och så har de även något som kallas Spikgården. En gigantisk träkoja, utan träd då förstås. Trä finns det gott om dock, i brädform. Här är några av husen. När min dotter börjar bli trött blir hon något mer "feg", vilket är helt okej för mig i sådana här situationer. Hon klättrade upp för en av stegarna på ett hus, men vågade knappt vara upp än mindre gå ned själv. Och i o med att jag även hade A med som låg och sov i sin vagn, men som vaknade så fort vagnen stod stilla i mer än en halv minut så kunde jag inte gå tillsammans med henne. Så jag sa att hon endast får gå upp om hon kan ta sig ned själv. Hårt, eller hur?

 

Hur som helst så piggnade hon till efter en chokladboll, som en av mammorna jag stod med bjöd på - och i takt med blodsockret kom även självförtroendet och vips var hon högst upp i ett av tornen som är 4 våningar byggt.

 

"Titta mamma, jag är inte rädd längre!"

 

Detta förkunnar hon stolt ut. Nere på marken står jag med hjärtinfarktssymptom och muttrar:

 

”Kul för dig då, för nu är tamigfan jag livrädd!”

 

Hur ska det gå för stackars mamma i framtiden?

 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0