Lite ironi under gårdagen

 
Något som jag varit rädd för hela tiden när det gäller amningen är mjölkstockning. Hade det två gånger när jag ammade Lillan, och det gör så fruktansvärt ont. Lillan kom i slutet av augusti och precis kort efter så blev det jätte kallt och sedan vinter så man hade ju alltid varma tröjor eller vinterjackan på så de första månaderna hade jag inga problem. Men nu, nu har det varit sen vår och början på en typisk svensk sommar, alltså rätt kallt blandat med varmt. Man vet aldrig riktigt hur man ska vara klädd. Går med en vindjacka på jämt, som typiskt nog är svart så ibland måste den öppnas. Och brösten är känsliga just för kyla och drag.
 
Så nu har det alltså kommit, den fruktade mjölkstockningen. Värst var det igår. Då gjorde varje steg ont. Och liksom i förrgår så fortsatte vi på jakt efter en tvättmaskin. Väl inne på expert orkade jag inte mer och kände mig svimfärdig så jag satte mig ned. Tittar upp och ser denna på baksidan av en tvättmaskin...
 
Jag kände mig smått hånad.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0