Under upplärning

Detta balkongprojekt är inte snäll mot plånboken måste jag erkänna. Timmarna på Plantagen väckte alldeles för mycket vill-ha-känsla för min välbefinnande! Tur att jag hade min mor med mig. "- Åh, den var fin... Sådan skulle jag vilja ha..." lät det nog mest från min sida.

Och med mammas kunnande slapp jag nog en ekonomisk flopp, då hon är väldigt duktig på växter och arbetat i trädgårdar och visste mer om diverse blommor än vad som faktiskt stod på de små lapparna som finns vid/med växterna. Vad för jord det skulle vara, vilket djup, vilket omfång det skulle bli, giftig eller ej etc etc. Och vilka som faktiskt fungerar i detta klimat och miljön på min balkong. Min balkong ligger i sol, och det kräver ju en del av sin blomma. Vill ju inte ha sönderbrända blad eller något sådant. Jag skulle nog mest köpa det som var fint och hoppas på det bästa.

Köpte tomatplantor - ingen egenodlad från början detta år, då graviditeten spelade stor roll. Och i det stora hela så vann lillan tror jag. Det blev blommor. 2 margeuriter och 4 dahlior - alla i olika rosa nyanser. Även krassefrön - dock röda, som vi ska sätta imorgon efter att lillan kommit hem från dagis. Där möttes vi väl på mitten, då man kan äta dessa blommor.

Har lite mer att införskaffa, men i det stora hela är det nog mest att vattna och vänta på att det ska växa. Jag är inte så bra på att vänta dock. Jag ska nog egentligen inte hålla på med sådant här i för lång utsträckning, tålamod är inte riktigt min starka sida om jag ska vara ärlig. Jag vill att allt ska vara klart nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0