6 juni

Tanken var att fira nationaldagen på Mariebergsskogen, där de dagen till ära skulle vara lite olika aktiviteter. När jag vaknade kände jag inte alls för det, speciellt då sambon som är ledig från jobbet inte var ledig från fotbollen, har bilen då resan är 1.5 - 2 timmar enkel resväg. Och jag kände verkligen inte för att promenera eller sitta på bussen. Sambon meddelade mig när han väckte mig att det var fint väder idag - och jag kände mig mer tvingad till att åka. Helst ville jag bara krypa ned i ett par mjukisbyxor, vilket jag typ aldrig har på mig, så förvånade mig själv... Men när vi väl var uppe allihop och sambon väl var iväg så började det regna. Och jag måste erkänna att jag gladde mig lite, dels för att vi faktiskt inte kommit iväg än och att vi nu faktiskt inte skulle iväg - och detta pågrund av vädret och inte mitt bristande längtan efter en heldag ute. Ja, jag vet att det finns kläder efter väder och lite regn gör ingenting. Men när det är mycket regn, ingen bil och två ungar i olika åldrar så gör det faktiskt det. Speciellt när man ammar ena och jag sitter inte gärna ute i kylan och blåsten. Faktiskt.

Så idag har vi gjort ingenting. Inser att det var länge sedan. Och lillan verkar tycka det är väldigt skönt också att inte flänga runt. Inget dagis, ingen aktivitet och ingen "överraskning" som någon av oss föräldrar tänkt ut. (Än?)

Och jag känner mig lycklig ändå, i mina mjukisbyxor och nerspydda linne.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0