Akupunktur för foglossningen!




Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN har jag nu fått komma iväg för akupunktur för foglossningen. Skrev in mig innan jul, och kölistan har verkligen varit helt full! Men nu, så ringde de för ett par dagar sedan, och jag fick tid! Hade jag tackat nej så hade det gått 30 namn före mig... Sambon tog ut flextid och kom och hämtade mig och följde med. Akupunkturen sker på förlossningen, kostar 100 kronor per tillfälle och tar cirka en halvtimme. 8 nålar sattes i så här på premiärdagen. Två fram - under magen på blygdbenet. Sedan 6 till i svanken. Sen fick de sitta cirka 10 minuter sedan så snurrade barnmorskan på dem och så fick de sitta ytterligare cirka 10 minuter.

Upplevde världens värmevallning ett kort tag, illamående vågor och så blev jag väldigt sömnig. De två sista hände även i bilen hem. Notis till mig själv är att fixa en "överrasknings -pappa-väska" som ska med till BB. Herregud, den mannen kunde verkligen inte vara stilla! Jag tror min lilla dotter på 3 år skulle pillat på mindre saker!

Får se om detta hjälper, är något skeptisk. Efter att hon satt i några nålar sa hon att symptomen faktiskt kan förvärras efter första gången och det kan ta 4-6 (8?) gånger innan det verkar. Har ju 6 veckor kvar... Nåväl, vi får se - om inte annat så finns ju akupunktur som smärtlindringsalternativ vid själva förlossningen så det kanske hjälper lite extra då?

Men måste erkänna, nu efter ett par timmar, så har trycket runt svanskotan faktiskt lättat enormt! Hoppas på fortsatt förbättring!





Kommentarer
Yohanna

Risk att det där väntar mig också, har redan lite problem med foglossning - i främre fogen endast än så länge dock.. Men jag tror stenhårt på akupunktur till mkt, det har hjälpt mig förr med dåligt immunförsvar så..

2012-03-18 @ 20:54:01
URL: http://maiplu.se
Yohanna

det låter hemskt jobbigt att behöva vänta så länge ju :( Här verkade det superenkelt, en barnmorska på mottagningen där jag går kunde göra det, de behövde bara nåt slags intyg. Jag skulle bara säga till om det blev värre så ordnade det det. Hoppas det är enklare där jag går än där du verkar befinna dig, verkar jättejobbigt att du väntat sålänge! Vart i bäckenet har du mest ont?

2012-03-18 @ 22:39:00
URL: http://maiplu.se
Johanna

Jag vågar inte riktigt gå på akupunktur. Fick det som råd när jag hade förlossningsångest men nu har det släppt helt sedan vi har fått klarhet i det här med kejsarsnitt och tror dessutom att det blir så. Eller är 99% säker då vi har fått tid för konsultation. :-)

2012-03-19 @ 18:19:25
URL: http://passionforpoison.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0