Egentid!



Från det jag vaknat, och följande timmar under resterande dag har jag varit irriterad på typ... allt... Allt och ingenting ungefär, irriterad på lillan när hon bråkade, irriterad på den otrevliga kassörskan på ICA Kärnan, irriterad på att vi missade en marknad som var för någon dag sedan - trodde den skulle vara typ nästa helg.

Men på väg hem från affären fick jag nog av mig själv. Stannade, plockade lite blommor som nu står på köksbordet, och när vi kom hem så satte jag igång med att baka. Har knappt bakat alls, sedan liten föddes har det väl bara blivit matlagning bortsett ett par scones och en sats lemoncurd. Och innan han föddes hade jag för ont för att baka som vanligt. Kände mig väldigt tillfreds och mer som mig själv igen när jag stod där och hackade upp choklad. Snart ska sista plåten med cookies snart ut.

Drog igång radion där Dannys Amazing just började - just som den låt som jag förknippar med min son och sjunger när han ska sova, och då kändes allt ännu bättre...


"I'm feelin' great
Right here beside you
that's where I will stay
You are the reason I breathe
You're
AMAZING
AMAZING
You're
A A A A-MAZING 

That's what you are"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0