Jojjo och Jijji!



Här är Lollo. Eller Jojjo som min dotter säger. Till mig säger hon Jijji, stackaren har själv beklagat att hon inte kan sägasin mammas namn... Jojjo och Jijji. Matchar. På bilden så sitter vi på en självmordsbuss någonstans på Malta för något år sedan. Vi kan säga att jag försäkrade mig om hennes säkerhet... Det låter bättre så, än att jag var övertrött och på bushumör, inte sant?  Av de två åren på fritidsledarutbildningen så är det nog Jojjo, den blonda ursnygga amazon kvinnan, som jag hittat på mest med.  (Har flera jätte roliga bilder, på någon extern hårddisk). Vi har letat fästingar på varandra mitt i natten i en jätte läskig skog, puschat varandra upp (och ned) för ett berg i Norge, gett henne kroppsvärme då hon frös så hon hackade tänderna när hon kom tillbaka från sjukhuset efter att hon råkade ut för ett otäckt fall i slalombacken i Trysil - och petade på henne var tredje timme under kvällen och hela natten för att se att hon fortfarande levde...
 
Även efter examen har vi setts, har bland annat haft med henne på BB - akupunkturen när jag var gravid. När Liten fortfarande var ett ungt litet foster så berättade  Lollo Jojjo om att hon hade en plan: Att jag måste skaffa en nummer 3 när jag var cirka 28 år- eller hur gammal jag nu skulle vara... För hon hade tänkt sig att skaffa sin nummer 1 då, och vi skulle minsann vara gravida samtidigt, hon och jag! Men tji fick hon.. Man ska inte planera så noga, för hon väntar nu barn, som kommer födas  sent i år - 12- 12- 12! Får hoppas det inte drar ut alldeles på tiden, vore jätte kul om det blir samma år som Liten! Så vi var faktiskt gravida samtidigt, fast helt oplanerat och lite tidigare än vad hon nu tänke sig. Och jag slapp bli gravid igen... Puh, vilken press jag hade där ett tag...Fast, om hon snabbar på lite kan vi ju planera in så vi får nummer 3 samtidigt då... Eller vad sägs, Lo Jo? Vi kan dela rum på sjukhuset och kräkas ikapp... Vem kan säga nej till det?
 
 
Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0