Att göra något speciellt för att göra någon glad!

 
Jag tycker som bekant att det är roligt att ge bort små gåvor, speciellt hemmagjorda och saker som man tänkt igenom så det passar. Allra roligast är det när sker helt oväntat, att personen som får den eller dem inte alls är beredda! Känns som det glädjer lite extra. Här är till Tyras föräldrar, då första tiden blev lite turbulent med sjukhusvistelse och även nu har det varit lite jobbigt med lite skrikiga nätter och lite feber. Allt är ju nytt som när man får sin första! Vi körde på överraskningsmetoden och ringde på porttelefonen utan förvarning, Lillan kilade upp med dem och kilade lika kvickt ned igen...
 
 
 
Kladdkaka med en twist, en kraftig chokladsmak med lime.
 
 
 
Ett av mina hemliga recept...
 
 
Det ska även tänkas på detaljer - hjärtan! Och att göra lite extra vid inslagningen och ha en röd tråd i det hela. Lime = grönt, gröna fjärilar...
 
 
Lillan var med och slog in paketen och gjorde kortet.
 
 
"Man får tröstäta när man har skrikiga barn....."
Jag har hört något om någon diet, men det finns ju stunder för undantag...
 
 
Bilden togs igår, när vi slog in den, därav mörkret. Skulle ha gett denna i ursprungs "välkomstgåva", men ändrade mig till dregglisar istället. Men så såg jag en bild på flickan i en mössa med samma märke och då slog den jupraktiskt taget nästan in sig själv...  Vilken tur att storlek 56 fortfarande fungerar!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Linn

Du är ju FÖR söt!

Svar: :)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-05 @ 00:53:09
Mandy & River - I väntan på liten nr2.

Ja jag slapp också sist.. och kanske även nu.. men jag kunde inte låta bli bara hihi =)

Svar: aha! :) så det var så det var, inte låta bli :P Just gravidkläder var aldrig något jag la krut på - saker som man kunda ha både före och efter handlades hem. Köpte ett par mamabyxor men de sålde jag rätt fort efteråt igen
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-05 @ 21:00:21
URL: http://mandyyss.blogg.se/
Malin

Vad fint gjort av dig! :-)

2012-10-06 @ 18:39:24
URL: http://mammamaliin.blogg.se/a


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0