Man kan le i eländet

 

Inatt vaknade jag av något kändes fel. Efter någon minut i vaket tillstånd började smärtorna i magen infinna sig, det kändes precis som när man har värkar, och de kom i intervaller med jämna mellanrum. Och då min säng definitivt var ockuperad utav en liten pojke så kunde jag konstatera att det visst var så att jag fött barn för 5 månader sedan, så det kunde inte vara just sådana värkar. Så inatt var det inte mycket sömn, då när smärtorna klingade av som för att hämta ny kraft så kom illamåendet. Och jag vet inte varför!

 

När Lillan kom in till mig så var hon hur mysig som helst, jag berättade att jag hade haft lite ont i magen under natten så det fick bli en lugn morgon... Och det blev inte det minsta tjafs om någonting - varken om att borsta tänderna, borsta håret, skovalet eller att ta på den varmare jackan! På vägen ner till dagis berättade hon att:

 

Lillan: "När jag kommer hem sen, så ska jag ta hand om dig mamma!"

Jag: "Ska du ta hand om mig? Varför?"

Lillan: "För du är ju sjuk, du har ju ont i huvudet." (Nästan rätt..) "Och ni tar ju hand om mig när jag är sjuk...."

 

Ska snart ta och hämta lilla fröken sötnos, så vi får väl se hur det blir... Under dagen har det kommit något smärthugg, men har mer känts som sammandragningarna man har efter förlossningen... ätt illamående och huvudvärk... Underbar dag idag alltså... Storhandlingen känns så fantastiskt lockande...

 
 
 


Kommentarer
L

Knepigt!
Mensvärk?

2012-10-09 @ 15:04:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0