Om dottern blir sjuk så är det han som får stanna hemma!

I vår familj så köps det väldigt mycket mer godis än vad det faktiskt äts. Eller snarare far och dotter, då chokladruljansen sköter jag ytterst bra själv och ser till att det inte hinner bli gammalt. Oftast hinner det bara bli några timmar gammalt, faktiskt. Visst är det bra? (håll bara med mig)  Men när det väl blir lördag så går mina godisråttor in i skåpet och ärligt talat har jag ingen jätte koll på vad som är hyfsat färskt och vad som antagligen bör vara stenhårt... Jag kommenterade det när de nyss kom ut ur köket med munnarna fulla. Sambon sa då till vår dotter:
 
 
Far: Om godiset har fått prickar så ska du inte äta...
Dotter: Okej...
Far: ... Eller om godiset har fått skägg...
Dotter: Okej?
Far: ...Eller om godiset har fått gröna prickar, behöver du inte heller äta...
 
 
Men va fan... Alltså... Nä, jag orkar inte bry mig...
 
 
 
 


Kommentarer
Emelie (ung förälder, träning, kost, foto)

Sv: blev fel när jag skulle svara från min blogg..

Jag skrev det att det hade vart underbart att kunna ligga kvar på morgonen i sängen. men här är det jag och lillan som går upp, en vid datorn och en vid tvn eller ipaden medans sambon ligger kvar :P

Svar: Det hela började med att när sambon väl vaknar på morgonen så kan han inte somna om... men det kan jag! Haha. Jag ÄLSKAR att sova... Sen har dottern ärvt hans morgonhumör och de båda vill vara i fred och är först drägliga efter klockan 10
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-06 @ 11:21:24
URL: http://emmiekarlsson.blogg.se
bella nyqvist

fin blogg! :D checka gärna in min!! har precis satt igång mitt bloggande igen efter att ha haft en bloggpaus :)

2012-10-06 @ 11:25:48
URL: http://bellsiii.blogg.se
Coquina

Haha underbar konversation =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling där du kan vinna mässbiljetter och biobiljetter =)

Svar: haha mja... detta är min vardag. ska ske :)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-06 @ 15:33:46
URL: http://coquina.blogg.se/
Malin

Haha!

Håller med dig det är inte bra att chokladen blir gammal så det är bäst att äta upp den på en gång! ;-)

Svar: eller hur !
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-06 @ 18:37:06
URL: http://mammamaliin.blogg.se/a
Linn

Man ska aldrig riskera att choklad blir för gammal!

Svar: hahah eller huuuur
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-07 @ 18:12:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0