Matproblem?

 
Hallå på er! Jätte kul att flera nya har börjat hejja i kommentarerna! Just i detta nu sitter jag och äter frukost. Ja, jag är väl medveten om att klockan är strax efter 12. Är det någon form av ätstörning när man glömmer bort att äta? För detta känns inte speciellt normalt, särskilt när det gäller mig. Igår kom jag på mig själv på kvällen att jag ätit ett par rostade smörgåsar till frukost och sedan några jordgubbsmuffinsar... På hela dagen! Om något ställs framför mig eller att jag väl kommer ihåg så kan jag vräka i mig och slutar inte för att jag är mätt utan snarare för att maten är slut... Och då inte bara i kastrullen eller på egna tallriken utan också Lillans sista köttbit som hon inte orkade eller sambons från (inte alltid avslutade) måltid... Han frustrerade mutter:  "Är det inte mannen som ska vara soptunnan i familjen?" Mitt svar mot hans fördom var bara ett stort flin samtidigt som jag tuggade i mig hans pizza.
 
Känns lite illa dock, under graviditeten kunde jag inte äta och nu såhär i efterhand så glömmer jag. Det är ju jätte viktigt att äta nu med, då jag fortfarande helammar. Så igår sent på kvällen ställde jag mig och stekte ett paket bacon och massor utav wokgrönsaker med en kall örtsås. Jätte gott! Som sedan tog slut alltför fort, utan att jag direkt kände någon mättnad. Så frustrerande! Värst är de dagarna som Lillan och sambon har ätit på dagis/ jobb/ hos släkting - som fallet var igår. Då kommer de hem, det leks lite och så kvällsfika vid 18-19 och så är det läggdags. Ingen middag...
 
Någon som upplevt något liknande?
 
 


Kommentarer
Linn

Jag har alltid varit sån. Förutom att jag inte "är soptunna". Klarar inte av att äta av någon annans tallrik. Men glömmer att äta en dag är helt normalt för mig.

Svar: Äsch, allt går om man är hungrig. Sen är det bara bitar som varit helt orörda, som ingen varit på med något.
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-09-25 @ 14:43:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0