Mer sol & babymassage recension

 
 
Passade på att väga och mäta när vi ändå var där. 7060 gram och 63 ½ centimeter lång!
 

Jösses, vilken dag! Efter att ha lämnat dotter på dagis promenerade jag och Liten först in och köpte lite frukt på ICA och sedan bort på BVC. Var ju som sagt lite smånervös, men det hade jag verkligen inte behövt vara! Bra stämning direkt. Alla var vi omföderskor, förra var vi lite blandat, och vad skönt det var! Jag var ju typ först ut med att få barn i bekantskapskretsen och först nu börjar vännerna bli gravida med nummer 1, medans jag redan numera har nummer 2... Skönt att prata med andra som satt i samma sits. Liten visade sig vara den äldsta, med någon månad - men vad gör det? Det var en mamma där som hade en 7 åring med de andra hade barn på 3.5 år och nedåt.

 

Massagen gick rätt fort då vi inte gjorde hela proceduren, vilken man oftast inte gör då detta är nytt för barnen. Det gick också väldigt bra, 8 bebisar var det och 99 % av tiden lugnt och tyst vilket var skönt. Liten gillade massagen, lite kittlig men han var oerhört nyfiken på de andra så han rullade  över på mage för att se bättre... Ögonkontakt med mamma var inte lika intressant som vanligt om man säger så... Efteråt satt vi mest och pratade - det tog längre tid däremot. Fikade lite och samtalen handlade väl mest om hur man ska aktivera storsyskonet. Nu är det två veckor tills nästa gång, och jag längtar redan! Efteråt visade det sig att det typ bara var jag som hade promenerat bort och alla andra tagit bil så stod jag där själv. 2 timmar kvar innan hämtning och det kändes inte riktig värt att gå hem och sitta och uggla en timme hemma för att sedan gå ut igen.

 

Vädret var ju kanon, Liten sov i vagnen och jag satte i lurarna i öronen och körde listan på Spotify. Så blev det en långpromenad. Vips och huxflux stod vi utanför Gengåven - second hand. Konstigt... Gick in och kikade, brukar alltid köpa böcker där då jag har lite utav ett bokmissbruk. Hittade äntligen en tallrikshylla som jag letat efter i typ ett år. En jätte stor! Vilket var lite bökigt att promenera hem med, men hem kom den! Så när jag får lite tid och energi ska jag måla om den. Vit till Lillans stora förtret - hon vill ha den rosa...

 



Kommentarer
Malin Westman

Sv; vad tråkigt :/ Det tog knappt 2 veckor innan nappen låg i min postlåda! Sambon gillade sidan förra veckan, så nu väntar vi och ser hur lång tid det kommer ta innan den kommer!

Svar: Nu har varken jag eller sambon fb av olika skäl, men det var lite trist ang nappen. Hade gärna velat ha skeden
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-09-14 @ 10:05:11
URL: http://malinwestman.blogg.se
Eleonore- Kokboksutmaningen

Härligt att det kändes så bra med föräldrargruppen! Jag har inte lagt någon energi på att gå med i någon här då vi flyttar om mindre än två månader men sen ska jag allt gå med i en. Det är ju alltid kul att lära känna andra som delar ens erfarenheter och kan komma med tips och råd :)

Jag har ingen aning hur många psalmer det ska vara, har inte fått hem någon information och prästen har inte hört av sig men det är ju ändå en månad kvar så man får väl vänta snällt :P
Ja såna formar till cupcakes och annat är ju toppen! Ber man snällt kan man ju få köpa ett gäng på McDonalds :)

Svar: Ja, det var ett stort + att det kändes så bra. Det är så himlans tråkigt att bara sitta hemma, speciellt efter den graviditeten jag hade...
Får man köpa där? Får kolla nästa gång :)

Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-09-14 @ 20:36:13
URL: http://fikamed.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0