När mannen ska lära sig att nöja sig med vad han har och bara - vara tyst!

För något år sedan fick sambon en ny större tv i födelsedagspresent utav mig. Bara där ska ni ju börja hejja på mig, mmm precis - snällaste flickvännen ever... Men mycket vill ha mer, och när expert rean nu var i dagarna försökte han övertyga mig till att vi skulle åka dit.
 
Jag: Och vad ska vi ha då?
Sambon: En ny, större tv!
Jag: Så vi ska ha 3 då?
Sambon: Ja? Ett playstation 2 då?
Jag: Men du köpte det ju är det var nytt, och du gillade det inte..
Sambon: Men jag vill ha ett nu... En minipc då...
Jag: Du kommer ju bli galen att ha en liten... Och vi har ju 2 bärbara...Vad ska vi med 3 till?
Sambon: Men... Det är ju bra om en går sönder!
Jag: Det är ju därför vi har två... Fast, de har ju köksutrustning...
Sambon: Men hur kul är du då?
 
Ungefär så tuggades det vidare... Sen var det visst värsta kön in när sambon var där 10.14 på fredagen, från Expert till ICA Maxi, så jag besvärade mig inte ens ett försök till att ta mig dit. Så alltså ingen av oss var ens in... Men glömma, det kunde visst mannen inte... Nyss...
 
Prolog nutid: Ibland  brukar jag vara lite extra kelsjuk. Men då brukar det vara något på tv eller ett tvspel igång så numera, efter många års försök till att vara lite smidig och vänta på pauser, helt enkelt skiter i det och sätter mig i hans knä och kräver hans uppmärksamhet sådär på direkten... Smidigt att ha en box då, då man både kan pausa och spola tillbaka...Jag satte mig i hans knä för att stjäla lite pussar. Sambon suckar fram en beklagande:
 
Sambon: Jag sa ju att vi skulle ha en större tv!
Jag: Eh... Menar du att jag är tjock?
Sambon: Nej... Men vi har en liten tv...
Jag: Det är en 42 tum!
 
Svin... Försök och komma ur det där du...  Du kan ju glömma en ny tv.. Någonsin! Och jag ska ta min låtsas - kräkta - ego in och göra en beställning på Panduro... Där kan vi ju börja snacka om en fet lista på saker jag vill ha...  Och nu kan du inte gärna säga något om det... Mjehehehe...
 
 
 
 


Kommentarer
Coquina

Hej Lilli Nyfiken,

Du är vinnare på min matblogg men jag har inte fått din mailadress. Vänligen maila mig så skickar jag instruktioner hur du får din vinst! GRATTIS!

Hälsningar Camilla på Coquina

Svar: Hej! Vad kul! Jag gick in på din "kontakta mig" och skickade adressen där!
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-09-23 @ 21:23:12
URL: http://coquina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0