Sol, föräldraträff & babymassage!


 
 
 
Godmorgon, och vilken dag sedan! Solen skiner och jag ser inte ett enda moln. Lär väl vara svinkallt när man kommer ut då.. Ja, det är väl inte till vanligheterna att jag bloggar såhär tidigt, då jag sällan har datorn igång. Men idag fick bli ett undantag. Senare idag ska jag och Liten iväg på första föräldraträffen med babymassage på BVC. Märkligt nog är jag lite nervös, hoppas det är "bättre människor" än när jag gick med Lillan... Då var verkligen alla på sin kant, och som ensam ung mamma blev jag utfryst av de andra mammorna som alla låg på snittåldern 30 med planerade små ungar. Det började redan på föräldrautbildningen, då av en händelse sambon inte kunde följa med den första gången och där satt jag ensam på 19 med en "ops" i magen...
 
Kändes mest som en tävling - bästa graviditeten, basta förlossningen (som jag "vann" förresten) vems unge som håller huvudet uppe och längst, vem som sover hela natten och så givetvis  och tydligen viktigast vem har nyast kläder på bebisen...
 
  
 
 


Kommentarer
Linn

Nämen vad tråkigt. Hoppas att det är bättre nu!
I vår föräldragrupp hade vi två par äldre än oss o de hade inte varit tillsammans länge!

2012-09-13 @ 11:08:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0