Upp, upp, ned... Upp!


Dagen har har varit lite av en bergochdalbana idag. Mestadels bra...
 
Morgon/ Förmiddag:
 
+ : Lillan går till dagis, hon ska hämtas av en släkting och gå till frisören så jag har hela dagen fri. Hon vill ju ha långt hår som sin stora idol Loreen. Men om så ska ske måste man ju klippa topparna lite ibland.
 
+ : Jag målade klart "detaljerna" på byrån. Nu är det bara sidorna och bänkskivan kvar vilket jag tror och hoppas på ska gå fort och relativt smärtfritt...
 
+ : Anna kom och hämtade mig och Liten. Och eftersom Anna är bebistokig så fick jag både äta middag och prova kläder helt själv då hon tog Liten med sig överallt! Och inte ett enda gnäll om det  eller att det tog tid i provrummen...
 
+ : En påse med svarta leggings ifrån Lager 157 läggs in i bilen.
 
+ : Tårtpinglan, som slog upp dörrarna till ny lokal idag fick sig ett besök. Och Lagerpåsen i bilen får sig sällskap utav en rosa...
 
- : Ajajaj, sa plånboken när vi åkte därifrån.
 
+ : Anlände till Bergvik och återupptar vår shoppingraid genom affärerna.
 
+ : Övertalade Anna till att äta thai till middag.
 
+ : Övertalade Anna till att äta med pinnar för första (sista?) gången.
 
- :Vårrullarna var helt slut...
 
 
Eftermiddag:
 
+ & - (vet ej vad jag ska bestämma mig för) : Efter maten visar Anna sitt rätta jag. Helt seriöst, hon kan säga upp sig själv och börja arbeta som personal shopper. Eller slavdrivare. Vilket som, så är hon som klippt och skuren.
 
+ : Varsin sambo får förvånat hämta varsit barn helt själva idag...
 
+ : Många timmar senare kommer vi nöjt hem. Leggings, jeans, klänning, målarfärg och nya baktillbehör rikare (tänker inte titta på kontoutdragen...) till mig, medans Anna hittade en t shirt och en mysig stickad tröja. Tusen tack för en jätte rolig dag, A!
 
 
Kväll:
 
- STORT JÄVLA MINUS : Kommer hem och möter min dotter i dörren och får en chock. Ungen har nu kort hår och lugg. Jag avskyr lugg. Denna morgon sa jag till henne att hon inte får klippa luggen. Innan jag åkte så pratade jag i telefon med den som skulle ta henne till frisören och uttryckligen förbjöd att klippa lugg ett flertal gånger. Min dotter är söt, men frisyren är hisklig! Blev så arg att det kom tårar, inte bara för styggelsen med håret utan respektlösheten med att inte lyssna på det jag faktiskt hade bestämt!
 
Men tvingades klistra på ett plastigt leende för Lillans skull när jag såg det, kunde ju inte gärna säga att jag hatade hennens hår... Lillan är dock inte heller det minsta nöjd, så hon kanske lyssnar på mamma i fortsättningen? Hoppas de inte kommer ta "skolkorten" på dagis inom snar framtid...Då vet jag inte vad jag gör...
 
+ : Vann auktion på tradera för några dagar sedan utav en som visade sig bo i Skoghall- som ligger ca 10 minuter från oss. De hade dessutom mer kläder för Liten så vi åkte därifrån med en stor blå IKEA kasse med jätte fina kläder. Baskläder check!
 
+ : Visade sig att de hade hunduppfödning utav den rasen vi har, staffordshire bullterrier, vilket verkligen var jättekul! (Därav bilden...) Blev ruskigt sugen på valp framöver men det får vänta några år. Men nu vet vi vart vi kan vända oss.
 
+ : Äntligen fått sett bilder på lilla Tyra som föddes nu 1 september! Grattis L & N!
 
 
 
 


Kommentarer
Linn

Mest plus, gott!
Tack så mycket!!

A synd på luggen.. Men.. Det växer ju ut, klen tröst närmaste året dock!

2012-09-05 @ 00:50:49
Anna Johansson

Haha slavdrivare, de var de fräckaste :D Tusen tack själv för en toppenrolig eftermiddag :D

2012-09-05 @ 08:19:08
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se
Malin

Det låter som att du har fullt upp om dagarna! :-)
Förstår att du blev arg och ledsen över lilltjejens hår, jag skulle nog också blivit det. Jag tycker att man ska lyssna på barnets förälder och se till att det blir som man har sagt!

2012-09-05 @ 12:27:05
URL: http://mammamaliin.blogg.se/a


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0