Barnens hus: Konkurs.

 
 
 
För någon kväll sen kom maken hem sent. Jag låg och läste en bok i väntan på att han skulle komma hem, och han sitter med telefonen och läser tidningen. Han berättar plötsligt att Barnens Hus ska läggas ned! Jag hade max 10 sidor kvar av boken kunde inte alls längre koncentrera mig på texten, utan gick i huvudet igenom alla avdelningar i leksaksaffären... Mass smsade vännerna i "barnkategorin" så de inte skulle gå miste om något.
 
En som intresserade sig var Linn. Så idag så satte vi oss i bilen och var där strax vid 10. De hade inte börjat släppa in än och då såg det ut såhär...
 
 

 
Ser ni huvudena? Ni som sett detta på riktigt i Karlstad kan ju fatta kön... Vi misströstade lite, och resonerade litye att det kan nog vara värt att betala fullpris på leksakerna i en annan affär. Men så plötsligt öppnade sig portarna och folket började rassla in...
 
 
 
 
Då sa vi "Det verkar ju gå rätt fort detta"... Så vi stod kvar...
 
 
 
 
Ser ni människorna till höger, dra bort en handfull av dem, så stod vi där. Både jag och Linns dotter tröttnade och gick några varv runt och runt istället. Vi stod i kön i totalt två timmar! Hade vi vetat det hade vi lätt skippat det. Men när man väl stått en stund tänkte man bara "Jag ska fan ta och komma in..." Och köpa vad fan som helst, jag skulle inte komma därifrån tomhänt...
 
 

 
Jag och lilla T gick in till djuraffären och köpte glass... Mmm, jag vet. Jag är så jävla smart. Och bäst... De sålde tyvärr ingen dricka men bjöd på glass. De hämtade till och med plastmuggar så jag kunde ta ut vatten till Linn från köket... Stor eloge till dem! Fågel, Fisk & Mittemellan eller vad det stället nu heter.
 
 


Kommentarer
Linn

Jag blev såå glad, du är bäst!

Svar: mjehehe
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-08-21 @ 19:12:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0