Godkväll

 
Ja, då har även denna dag börjat runda av. Efter förra inlägget så åkte vi iväg. Först iväg in på arbetsförmedlingen. Tänkte att "ja, det går väl rätt snabbt" - 11 en torsdag sådär, innan lunchrusning. Ja, det var ju ett hån. Kom in, plats nummer 6. Och då hade det varit öppet i över en timme, men det tänkte ju inte jag på... På min lapp står det 14. Satt ned och väntade... Och väntade.. Och väntade... Tillslut blev det jag, och jag fick väl noll svar på det jag ville... Mina frågor skulle vidarebefordras till min handläggare. På måndag... Kunde lika gärna ringt in. Vet fortfarande ingenting om den där starta eget kursen... Jag vill ju börja någon gång!
 
Mer än en timme senare klev jag ut. Klockan var efter 12. Det började regna. Magen kurrade, men kände att vi behövde komma iväg. Efter den 20 minuters långa resan kom vi fram. Mer regn... Och mer regn.. Och mer regn... Slapp i alla fall stå lutad över rabatten... Var för blött. Inte heller inoljningen, eller målningen - fick aldrig riktigt klart för mig vilket det var som skulle göras, kunde vi göra. Men vi tog full styrka på vattenslangen och spolade av... Tja, i stort sett allt. Jag tror jag kommer trivas om jag får hus någon gång, så länge jag har en vattenslang... Altantaket, altangolvet, staketen, väggar, mer golv, husväggar, stenplattor, rabattstenar, brevlådan och soptunnan... Säkert något mer. Mer no more fågelbajs eller spindelnät säger jag bara...
 
Dock kände jag mig lite som Pippi Långstrump... Ni vet när hon vattnar när det regnar. Gick en kille, något yngre än mig, förbi och stirrade på mig som om jag inte var riktigt klok... Tröstade mig med att när jag väl gick in så skulle det inte synas något. Kamouflerat liksom. Tänk er om det varit strålade sol och så går man förbi ett dyblött hus? Nästan så jag skulle ha sprungit efter killen och förklarat. Vadå idiotstämpel...
 
Väl inomhus var det i alla fall torrt. Blev en fika i vanlig ordning. Sonen sprang runt och lekte kurragömma, maken skruvade i någon lampa. Jag upptäckte att min vattentäta jacka inte alls är vattentät. Föråt mig, kanske, på vita Ahlgrens bilar (äter endast vita). På väg hem så åkte förbi den "lokalen" vi hade hyrt för bröllopet, då det tidigare alltid varit låst när vi varit där, för insett att vi glömt lite saker som; en kniv, någon skärbräda, isklampar och min älskade älskade slickepott. Den är mitt köks snuttefilt ungefär, känt mig lite handikappad utan den. Skratta ni bara. Som tur var fanns de kvar! Efter det blev det thaimat. Tog en powernap på soffan direkt när vi kom hem med, sonen förlorade sig i Musse Pigg och maken tog tvätten... Helt okej arbetsfördelning. Sen tog jag och packade ned min fotoutrustning så vattentätt som möjligt och vandrade iväg till en fotografering. Som var inomhus faktiskt, blev rätt bra ljus ändå trots de gråa regnmolnen. Sitter och går igenom dem nu, ska se om jag hittar en passande bild till smygpremiär här på bloggen, i stil med de andra jag visat...
 
Så, det var väl min dag... Vad har ni gjort idag? Malin, har du fött än???
 
 
 
 
Appropå ingenting, nu är hedern uppe... Vad tycks?
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
˟ Photospiration

Cool bild!

Svar: Tack :)
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-08-09 @ 23:46:45
URL: http://photospiration.blogg.se
mamma

Gud så fin du är....mamma vill ha den bilden på väggen

2013-08-10 @ 10:01:53
Katarina

Mysig header!

Svar: hehe tack...
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-08-12 @ 23:48:32
URL: http://brakat.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0