Hemma, jobb & trötta kattor

 
 
 
 
 
 
 
Vi är äntligen hemma. Den annars 2 ½ - 3 timmars bilfärden tog väl snarare 6 - 7 timmar med våra stopp och besök. Har fyllt på utrustningsväskan en hel del, men mer om det en annan dag... Väl hemma i Karlstad var himlen öppen, och en fullastad val (smeknamn på vår minibuss) som skulle packas ur var föga lockande. Som tur var hade gammelfarmor längtat halvt ihjäl sig efter barnen, så hon tog dem så kunde vi bära upp allt i fred och även packa upp dem hemma.
 
När barnen somnat så har vi suttit vid varsin skärm vid varsin sida av vardagsrummet. Finns en tank på att åter igen ta klädkammaren till kontor, och lägga in en lååång bänk så vi i alla fall kan sitta bredvid varandra... Men, vart ska man göra av allt som tryckts in i klädkammaren? Åh, vad det tar emot. Det är väl tanken som räknas? Vi kan fortsätta vinka... Nu under kvällen blev jag klar med en kunds bilder. De får ha med egna usb minnen, för enkelhetens skull, och detta var väl i minsta laget så fick sitta en bra stund med att sålla ur bilder. Men nu fick jag in 201 bilder om jag räknade rätt, på ett 2 gb usb (1.93 gb för att vara exakt...) Inte riktigt vad jag räknade med dock... Har även suttit med lite pappersgöra, håller på med en inventarielista också. Vet inte om jag vill fortsätta med den, man inser alldeles för mycket med en sådan, för usch vad många bäckar små blir stora vattendrag...
 
Just nu längtar jag efter att göra precis som den fläckiga katten ovan... Fast i min säng istället för i gräset... Min lånesäng över helgen har varit skön, men inget slår väl sin egna säng? Ska bara göra klart här vid datorn, och så ska ställa in pajen jag lagade under kvällen till morgondagens lunch,  i kylen och sedan göra mig klar. Siktar på 01 någon gång. Optimistiskt. okej, 01.30. Realistiskt.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0