Hushålls & trädgårdsarbete

 
 
 
Idag har vi spenderat dagen hos makens äldsta släktingar igen. Var där förra veckan och började på trädgården. Och idag fortsatte vi. Eller ja. Vi och vi. Jag. Först så började vi med att städa övervåningen. Dammsuga och dammtorka överallt. Piskade mattor. Lämnade maken till städbestyren på nedervåningen. Dammsugning, skurning och även de två toaletterna. Han hatar att städa toaletter, under alla år har han gjort det typ så många gånger att man kan räkna tillfällena på en hands fingrar... Och nu så två toaletter på en dag...
 
Själv sysselsatte jag mig i trädgården. Eller tja, inte ens det. Alla plattorna. Ogräset mellan dem. Och gräsmattan som var en bra bit in över plattorna... Bilden ovan visar lite mindre än hälften av den ogräshög som jag rensade bort. Borde ha tagit en före och efterbild...
 
 
 
 
Efter så tog vi med allt till miljöstationen. Tanken är att vi ska åka upp en gång till denna veckan, och ge oss i kast med rabatter och staket. Maken har en match imorgon och jag ska få in i alla fall en fotografering innan helgen då vi ska åka ut på roadtrip. Behöver nog morgondagen för vila också, mina höfter lär ju inte tacka mig direkt för idag kan jag tänka mig...
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0