I karantän

Häromdagen så snuddade jag vid tanken på att börja lämna plasma igen. Åka till Claratappen och få en timme för sig själv med en tidning och varm choklad. Och nu... Nu... Som vanligt, så har jag blivit dunderförkyld! Så himla typiskt, det är verkligen varje gång. Jag kan vara frisk i 13 dagar för att på dag 14 blir jätte dålig. Och då ska man inte lämna. Och för att skrubba in det ordentligt så kom ett sms tidigare idag från dem om att de förlänger öppettiderna...
 
Hela dagen blev fel. Sista dagen på makens semester, och han skulle först sitta med pappersarbetet från Sverige Cupen, och sedan skulle vi ut och göra ärenden. Bland annat köpa en födelsedagspresent till Lillan. Jag fick ligga kvar i sängen, och när lunchtiden närmade sig kom maken in och säger att han skulle åka. Jag försökte mig på att klä på mig, men all kraft tog slut där. Så han fick åka själv. Det vettigaste jag har gjort är att lämna över bilderna till en kund idag. Hon var förvarnad om att jag var sjuk så det blev ett kort möte ute vid bilen.
 
Sen har jag mest legat i sängen, snorat och tänkt. Jag skulle börjat med bilderna från förra veckans syskonfotografering. Vår resa kom ju emellan. Men jag har knappt orkat sitta upp. Förens nu. Men nu är barnen i full fart här hemma och jag behöver en viss koncentration som inte infinner sig när familjens små är i vaket tillstånd. Egentligen får jag inte befinna mig i samma rum som de andra, enligt maken. Han vill helst sätta mig i karantän. Hade vi inte behövt pengarna till värdsliga saker som blöjor, välling och snus (sista är makens livsnödvändiga ting) så hade han bokat hotell. Vet dock inte vem som skulle fått vara där, dem eller jag?
 
Nej, nu ska jag koka mig en kopp te för halsen. Och passa på att tafsa lite på maken med mina livsfarliga förkylningsbakterier. Sen att jag låter som en man plussar bara på hans falsettonart när han tjuter "Håll dig borta!" Lite kul måste jag ju få ha...
 


Kommentarer
Maria i Säffle ;)

Hade velat se det :) Krya på dig vännen! Ses snart???

Svar: jaaaaaa...
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-08-13 @ 20:40:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0