Kattungelekar - Jourhem Djurskyddet Karlstad

 
 
 
Igår gick jag och Lillan hem till en fd. granne som nu har flyttat tillbaka till området. Hon skickade ett mms på en riktigt liten sötsak, men jag missförstod först och trodde inte hon hade dem hemma. Men sen kom ett sms undrade senare om vi inte ville komma och leka med några kattungar! Och då föll polletten ned, att de faktiskt var hemma hos henne. Det visade sig att hon är jourhem till Djurskyddet här i Karlstad. Hon har varit det tidigare också. Det var en kattmamma som placerat sig ganska så olägligt under en pizzeria för att få sina ungar. Men, det tog visst ett par dagar att få fram alla, men det ska visst ha slutat lyckligt som tur var!
Så nu har Helena denna kattmamma och hennes fyra kattungar hemma hos sig tills dess att de uppskattas vara 12 veckor gamla och de kan få nya hem. En svart och tre randiga. Jag tycker det är väldigt fint av Helena, visste faktiskt inte ens att det var en möjlighet att göra såhär. Så synd att maken är allergisk mot katter! Har växt upp med både hund och katt, och kattungar är verkligen bedårande. Synd att de inte är små längre, och Helena får det ju lite "roligare" när hon bara har just denna korta men intensiva period... Dessa var dock inte så gosiga utan ville mest leka. Helst hela tiden. Önskat jag fotat dem tidigare... Men men. Man kan inte få allt.
 
Himla mysigt blev det i alla fall, och Lillan var väldigt glad. Idag vet jag inte hur många gånger hon frågat när vi ska hälsa på kattungarna igen!
 
 


Kommentarer
Helena

Ni är välkomna fler ggr! :) Busiga som bara den är de, minsann! Röjer för tillfället runt i vardagsrummet :)
Får försöka tajma in nån gång då de är lite tröttare ;)

2013-08-21 @ 20:20:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0