Mysig tjejkväll, makeover & härliga vänner!

 
 
 
 
Åh, vad roligt det var igår! Då himlen öppnade sig igår, med både blixtar och dunder så försvann väl partystämningen lite. Så det bidde en mysig tjejkväll snarare än krogrunda. En brudhippetrio kändes sådär. Vi pratade om att göra den i oktober, och hoppas vi blir några fler då. Men, för att klappa mig själv på huvudet, jag är grym på att anordna tjejkvällar... Vi åt en matig sallad med bacon och fetaost, kall Coca cola och cider. Chips och olika chokladsorter. Desserten blev som en chokladbakelse, serverade med röda vinbär som vi var ut och plockade på eftermiddagen. Pratade och skrattade hur mycket som helst! Det har kliat jätte mycket om att få ge Anna en makeover. Hennes stora stolthet är hennes helt fantastiska hår. En lång tjock lejonman som jag är grön av avundsjuka på. Hon färgar det, men inte ögonfransar och ögonbryn, och dessa är väldigt ljusa. Aldrig plockat dem heller. Så hon gav mig tillåtelse så jag färgade både fransar och bryn, så de fick en mer färgmatchat med håret, och både plockade och trådade brynen. Sen fick jag gå loss med makeup och slutligen gjorde jag hollywoodlockar. Efteråt satt jag bara och klappade händerna. Hu, vad jag är bra! Och hu vad hon blev outstanding!
 
Jag tycker hon är en väldigt vacker kvinna innan, såväl som ut och insidan, men efter det att jag släpptes lös... Ögonen kom fram så himla bra! Nu ska jag bara locka hit henne igen, och fixa både makeup och hår och dra ut henne för en porträttfotografering... Och, hör och häpna - vi fotade inget speciellt igår! Denna är typ enda, jag hade semester från kameran... Ni ser före och efter själva färgningen. Bara en aningens med färg på huden då den inte var helt avtvättat. Detta var innan jag började med trådningen. 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anna Johansson

NU börjar jag vänja mig :) Blir inte lika chockad på morgonen när jag ser mig i spegeln iaf :)

Svar: hahaha vad bra :)
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-08-07 @ 16:42:10
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0