Förpuppad?

 
 
 
För inte så länge sedan så skulle jag gå ut och plocka in lite basilika till maten jag lagade. Många blad hade fula hål och halvätna, men hittade aldrig några kryp. Basilikan har alltid klarat sig väldigt bra alla år jag odlat. Så jag fattade inte riktigt varför det blev så. Men, så tog jag ett blad och något varmt, mjukt och klämvänligt satt på under sidan. Stirrade ned, och en stor fet illgrön hårig larv satt där. Hu, jag ryser fortfarande äcklat när jag tänker på den. Hur som haver hade jag inte tid att fota.
 
När jag några dagar senare skulle ut och fota den, så var den spårlöst borta. Nya blad kom, men inga av dem blev fula. Larven verkade vara borta. Så nu, skulle jag gå och ta och tvätta av en annan växt som står på golvet då det såg ut som det var fågelbajs på ett av bladen. Men så såg jag att det var detta istället... Typ samma storlek som larven hade. Men, växten står över 1 ½ meter ifrån basilikan. Och då är det höjdskillnader på krukorna med. Så, är det en blivande "fjäril" (eller vad det nu blir?) Eller är det en väldigt hängiven elak spindel?
 
 
Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0