Syskonkärlek

 

 
Idag kom min lillasyster över. Så nu är hennes ögonfransar och ögonbryn färgade, och ögonbrynen är trådade. Som alltid så blir det väl alltid något kiv syskon emellan, och när hon nämnde något om att hon var vår mammas favorit så försvann väl ungefär all form utav sympati av smärtan som kom av trådningen, och plötsligt så var jag extremt noggrann med hennes ögonbryn...
 
Förresten, kolla hennes fransar. Äkta är dom också... Hatar henne lite smått för det, sedan hennes födsel ungefär... Så orättvist det här med genetiken... Men jag har snyggare form på brynen, fylligare läppar och större tuttar så what the hell... Men vem räknar? Nej då, det är faktiskt hon som mer än en gång nämnt det. Lika ofta eller mer som att hon nämner hennes extremt långa fransar, raka hår samt att hon är längre än mig... Sistnämnda har varit ett känsligt område...
 
Men hon är min lillasyster. Mitt lilla glitter. Så jag får väl... stå ut... (snorunge)
 
 


Kommentarer
Sofie - Mamma till 2

gamling kan du vara själv ;P

Tack förresten ;P

Ååh, om man endå kunde noppa brynen sådär ! Har hört att de tar mycket längre tid innan dom växer ut igen och att dom blir tunnare när dom växer ut om man noppar med tråd, stämmer de ? :P

Svar: mjehehe jag är ju ett år yngre... :p
Varsågod haha

Inte tänkt på. Fördelarna är att det går fortare, man får med rubbet - de ljusa strån som man annars inte tar/kan/bryr sig om vilket ger snyggare sminkningar. Sen så kan ju pincetten "slinta" och man kan få med huden. Sen är det lite beroendeframkallande och rätt kul. Väldigt enkelt faktisk...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-07-03 @ 21:22:46
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0