Soligt väder & soligt humör!

 
 
 
Ja, då var dagen snart till ändå. Har ni ställt om klockorna? (De ska fram en timme...) Idag var en ovanlig dag. Idag hade ingen familjemedlem något som helst att göra... Det händer ju typ... aldrig! Passade på att åka ut i affärerna hela familjen. Sambon behövde nya skor då han fått ont i fötterna av de han har nu. Undrar om han bara skyller på det, eller om han bara vill ha nya? Jag kan nog satsa en slant på att han har fler skor än mig, trots att han nekar... Han kom hem med två nya skor och två jeans... Och jag kom hem med två leggings. Lillan fick strumpor (igen!) (vart tar alla vägen?!) och stackars Liten fick ingenting... Finns en så fin skinnkacka på KappAhl som jag är så sugen på att köpa till honom...
 
Sen var vi in hos guldsmeden i Duvan huset. Konsulterade en stund, och i slutändan lämnad in den ring som jag tidigare nämnt. Vad det verkar som kan jag få min egna unika drömring? Lite nervöst faktiskt. Kom på att jag glömde fota den, så kanske får ta en promenad in imorgon och be om att få ta en bild eller två? Väl hemma började sambon med maten och jag och dottern tog en av de stora soffkuddarna och den nyinköpta mattpiskan och gick lös på den en stund. Jösses, vad damm! När vi gjorde så förra året så började alla andra på gården att släpa ut sina tillhörigheter och damma av - kommer det bli så i år också?
 
När vi kom in igen så vankades det entrecote och ugnsgrönsaker med vitlöks och örtsmör samt bearnaisesås till oss stora, och mos och grillkorv till Lillan... Kan knappt tro att det där är min unge - men... Hon har förätit sig på det. Förr åt hon jätte mycket av den maten, men nu så vill hon helst ha annat. Jag kan i min tur inte äta spagetti och köttfärsås på grund av min mamma... Måltiden avnjöts till en den helt nya filmen Askungen 3 - det magiska trollspöet. Jag matchade väl min lilla dotters entusiasm, om inte mer. Älskar Disney. Speciellt de nya som jag aldrig sett förr...  Då är det stör- mig- ej mode på mig...
 
Nåväl... Detta var min dag. Nu ska jag sätta mig och titta på den andra nya filmen - Modig. Två filmer på en dag! Vad jag skämmer bort mig... Barnen sover, och jag tänkte sätta mig helt ostört och "kontrolltitta". Vilken bra mamma jag är som ser till att filmen inte är så läskig... Helt osjälvisk, eller hur?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0