Be happy... Be... Happy... Fuck it...

 
 
Jag har ingen bra vecka. Massor har gått sönder. Det som gör mig argast är kylen. Den har varvat mellan att vara alldeles för varmt till att frysa ned allt! Fått rensa ur och slänga... Typ allt. Mjölken har varit för varm, smöret smälte, cremé fraichen frös sig solid och salladen var frysskadad... Laktosfria produkter är ju så... Billiga... Not! Precis vad man vill ska hända dagarna innan barnbidraget... Vi felanmälde till hyresbolaget och passade på att slänga in ett par anmälningar om ena badrumslampan och brandvarnaren som på displayen i hallen envist meddelar att batteriet håller på att ta slut...
 
 
När vi drog till max så började det med att bli - 10 grader...
 
 
Till att vara nästan + 20 grader...
 
 
Kollade ut under gårdagen, ingen hade ringt. Såg att vaktmästarnas traktorn tydligen hade prio ett... Vi ringde upp och då sa de sig att "de inte fått någon felanmälning". För alla tre anmälningarna var visst borta... Försvunnit mystiskt.  Men eller hur... Senare på dagen så fick vi en halv kyl som nödlösning. Elon ringde precis när vi var påväg ut under eftermiddagen idag och tyckte att de kunde komma just då. Men nej, de får komma imorgon. Vi var på väg ut för att inhandla ny mat...
 
Just ja, persiennen i köket har gått sönder. Igår tappade jag min dyra puderdosa i golvet och locket  gick sönder. Imorse fick Liten fatt i mitt nyss ifyllda vattenglas i vadrummet. Stort genomskinligt blått glas på ett blått badrumsgolv... Gick i tusen små bitar givetvis, och så allt vatten på det vilket gjorde att jag inte kunde dammsuga. En väldigt övertrött Liten blev arg för att han inte fick undersöka sitt verk...
 
För att nämna lite...
 
 
 
 


Kommentarer
Hanna

Hoho, vissa veckor alltså. Då mååste nästa bli bättre :) Hoppas du får en mysig kväll trots allt!

Svar: Men eller hur! Allt kommer...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-03-23 @ 19:04:48
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se
Everlasting

Uj ja, vissa dagar alltså. Men nu har du väl använt upp årets otur, så nu blir det bara bra dagar framöver. ;)

Svar: Nej - på allvar... Allt går sönder. Jag kan nog skaffa en kategori för det... Jag har haft sönder TVÅ dl mått i handtaget... hur gör man det ens liksom?
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-03-24 @ 13:30:17
URL: http://everlasting.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0