Allhelgona - Minneslunden i Karlstad

 
 
 
Vi var till Ruds minneslund igår kväll och tände ljus likt så många andra! Otroligt vad tända ljus det är vid allahelgona. Vi har gjort det här i flera år, och vi har haft tur med vädret varje gång. Vi åker dit på kvällen och då är det riktigt mörkt. Ingen snö, slask, blåst eller regn. Riktigt kallt, vi lär oss aldrig att klä på oss ordentligt. Tänkte ta med stativet, men hade jobbat i flera timmar så ville mest komma iväg och tänkte att det var ett moment mindre. Ångrade mig lite, men det gick ändå. Fast 50 mm objektiv, lägre bländarkapacitet på den men jag övar ju fortfarande med det och jag är ju så himla zoomvan så det är lite svårt ibland...
 
Vi är lyckligt välsignade med att inte haft någon runt oss som gått bort nyligen, mer än familjehunden, så han fick en tanke när vi tände marschaller. De ljus vi ville ha fanns inte, så vi tog några mer vindmotståndskraftiga. Fler som tänkte som vi. ände för min storebror också, 10 år i år, så det kändes lite som "ett stort ljus" var lite som en markering. Han är inte begravd här, utan långt borta, men tänder här för honom. Någon annan som varit iväg på liknande nu i helgen?
 
Note till nästa år: den lille ska vara fastspänd i vagnen, Lillan ska ha extra tjock tröja och hunden ska lämnas hemma. Jag ska ha stativet med och maken får ha koll på ungarna...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Våra marschaller
 
 
 
 
 
 
 
 
Fint men vemodigt. Två rullade brev, en var en barnteckning.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sofie - Mamma till 2

Åh så fint !!

Sv: haha, nä men gud vad jag inte längtar tills aaallt ska vara i barbie och prinsessor ;P

2013-11-04 @ 20:49:28
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se
Mathilda

Gud vad fint!

Svar: Tack så mycket :) Åk till en riktigt stor kyrkogård/minneslund nästa år, så får du se. Det är fint att människor sluter upp så, och människor som jag - som har för långt till gravplatsen, så kan man åka dit också.
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2013-11-07 @ 11:43:41
URL: http://enhistoria.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0