När två viktiga händelser krockar

 
 
 
Ååååååh vilket bakslag! Som ni vet har jag hängt på låset om den här starta eget kursen, och väntat.. och väntat.. och väntat...
 
Nu är det så här. Att den 4 oktober skulle vara den årliga "skolfotograferingen". Och jag, för en gång skull typ var först att skriva på listan och kunde välja vilken tid jag ville. Annars har man slutat vid de senare tiderna, runt 17 och då känns det så sent. Trötta barn, middagshungriga och bara för att så lär ungarna ha skaffat sig en blåtira, rivmärke och en bula en timme innan... Jag fick för mig att det var en torsdag, och barnen då slutade 14. Så jag bokade 14.15 och 14.20 i tron om att det skulle bli jätte bra, sonen skulle hinna vakna, tvätta av ansiktena och dra en kam genom håret innan det blev dags. Och sen passa på att studera fotografen och utrustningen, kanske prata lite. Jag har ju varit med förr, men  år skulle det ju bara med nya ögon så att säga. Eftersom jag inte är berättigad någon för att ha en "riktig" praktikplats förens om typ ett år enligt arbetsförmedlingen och deras regler, så är väl den enda chansen att se en riktig fotograf i arbete.
 
Och i fredags fick jag detta brev, att jag ska befinna mig där den 4e klockan 13.30. Så nu måste jag hitta någon som tar barnen då det inte är en dagisdag och säga hej då fotografering... Och som om inte det skulle vara nog med att det krockar med det enda som är bokat för mig under hela månaden och chans till utveckling, det är inte ens säkert att jag får en plats! De ska "prioritera bland intressenterna". Så kanske är det helt i onödan, vilket jag håller tummarna om att det inte är, för jag vill verkligen gå! Och som grädden på moset så är de vaga med starttiden, "någon gång under oktober" hjälper inte alls! Jag har ett dagis jag måste prata med, barnen har nu bara 15 timmar och om de säger måndagen den 7 sitter jag inte direkt i en avundsvärd stol...
 
Nu tänker ni kanske att det bara är att byta fotograferingstid... Och det har jag också tänkt på. Så i morse när jag lämnade barnen kollade jag listan. Och de sista tiderna är 16.50 och 16.55...
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0