Hur vår loppisdag gick

 
 
 
 
Gårdagens loppis gick väl... Sådär. Vi hade mest småbarnskläder, från 50 till 104, och det var de större kläderna som såldes. Ingen tittade ens igenom de tre lådorna med babykläder. Och då fanns det plagg som inte var använda, eller knappt använda i... Många kom fram och frågade efter pojkkläder i storlek 80-86 och flickkläder i 116 och uppåt. Precis de klädstorlekarna mina barn är i just nu, så svaret blev ju nej. Sen blev vi satta längst in inträngda i ett hörn, och jag såg att många hoppade över oss!
 
Vi fick iväg de mesta av de stora sakerna, och sålde det superbilligt. En barnvagn med babylift, sittdel, väska och åkpåse för 75:-. En ny bärsele 75:-, gunghäst 10:-, inlains 10:-... Men värst var det när en jätte otrevlig kvinna kom fram, och började racka ned på sakerna. Ett par av Lillans skor som jag slet tag i precis när vi skulle åka, ett par lila vinterkängor  Ecco i gore tex som kostade 800 kronor när de köptes förra hösten, som jag sålde för 30:- "Ja, de här var ju välanvända..." Öh, ja, om du vill ha nya gå till en skoaffär liksom. Eftersom jag ryckte med dem så hann jag inte putsa upp dem. Jag förklarade för henne vad det var och att de även var extra impregnerade, Lillan var aldrig kall och blöt om fötterna när hon hade dem.
 
Sen började hon plocka i de andra kläder, nästan oanvända Bamse kläder. En jätte fin tröja som Lillan hade någon gång ibland (den var ju inte rosa...) med lilleskutt på skulle jag ha en 20a för, och hon började tjafsa om en 10a...Jag sa 15, och la på en 5a extra på ett par byxor. Hon betedde som hon gjorde mig världens tjänst, men hon kunde inte hålla sig när hennes väninna kom bredvid henne. Då mös hon och skröt om sitt fynd minsann...
 
När man kommer till någon som säljer allt snorbilligt redan, prutar man då? Hade jag sagt 70 på tröjan så okej men nu? Hu, en del människor äcklar mig. 
 
 
 
 
 
Hur som haver så försvann inte de minsta kläderna. Vi åkte iväg med ett par kartonger med kläder och ett par kassar skor till en av Myrornas rosa insamlingar. Så jag hoppas någon har användning av PAX, KAVAT, Puma etc i skoväg... Jag sparade de här kartongerna trots att jag sa att allt skulle väck. Förra året gick småkläderna åt som smör, men inte denna gång. De jag känner runt om mig som har flickor är yngre än sonen. Så kläder i 104 kommer ju få ligga ett tag, men jag lägger hellre ut de kläderna till ett billigt paketpris på tradera eller något än riskerar att de kanske slängs...
 
Någon intresserad av det som är på bilden kan ni ju bara hojta till, den undre är i 50+ och den övre i 60+. En ordentlig rosa vinteroverall med "skor" i 62-68. En rosa åkpåse, badkarsställning och en resematstol finns för övrigt.
 
Hur som haver fick vi äntligen en spark i baken att rensa källaren, skänkt kläder till välgörenhet och tjänade ett par hundra på kuppen. Vi hade väl haft lite mer i kassan om inte en viss mamma tog sig en sväng runt och hittade lite roligt också...
 
 


Kommentarer
Malin B

Hallå!
Är det pojkkläder du har över över? :-)

Svar: Mestadels "flick" tror jag, men det ska finnas neutrala och "pojk" också. 62-74 tror jag, men det kan kollas upp. Allt är i bilen fortfarande haha
Lilli Nyfiken - Nybliven fru, småbarnsmama och blivande fotograf!

2013-09-30 @ 22:11:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0