Satan vad pinsam & jobbig jag kommer vara när jag träffar dina kompisar om några år!

 
 

Igår:
 
Igår kom jag på honom vid köksbordet med den permanenta svarta pennan som jag glömt framme efter att jag skrivit hans namn i hans nya höstvantar. Jag har inte riktigt hängt med om att han numera kan klättra upp på stolarna på 2 sekunder blankt...
 
Sen ägnade han sig att dra av sig blöjan om och om igen. Jag satte på honom hängselbyxor i hopp om att låsa in honom men han fick av sig dem också... Om och om igen. Tillsammans med blöjan... Tillslut fastade han i tvn. Och jag tänkte mig inte för igen, och hade bara dragit upp blöjan utan att ha "skakat rätt". Sen hör jag hur det skvalar. Och en stor pöl på mattan fanns framför honom. SÅ mycket lättare att ha flickor än pojkar!
 
Sen skulle vi på middag. Han hade haft en pipmugg med vatten som han varit jätteduktig med att ställa upp på bänken efter att han druckit. Trodde jag... Satte på mig tjocktröjan som jag haft tidigare under dagen för att upptäcka att hela ena armen var blöt. Inuti...
 
Vårt värdpar har katt. Som har en kattlåda. Och barnleksaker. Varav en leksakssopskyffel. Den kombon resulterade i att en massa kattsand östes ut utanför lådan...
 
När vi är på väg hem så går vi en sväng med hunden. Han blir tvärarg PÅ MIG när han inte fick springa rätt ut i vägen. "Dumma mamma, bilarna är ju där..."
 
Vi åkte och veckohandlade. Och för en gångs skull åkte inte vagnen med. Satte honom i sista röda kundvagnen. Vars barnstol var trasig. där ägnade han sig åt att tugga på osten...
 
...Sen fick han en banan. Som han slukade. Och en till... Fy oss...
 
...Och öppnade förpackningen på baksmöret...
 
...Satte sig på köttet som fick agera stol...
 
...Försökte bryta sig in i ett flingpaket...
 
...Blev arg när han inte fick springa iväg bort från oss med den lilla kundvagnen som vi hittade vid kassorna...
 
= Vagnen kommer sitta fastväxt under hans bakdel i fortsättningen!
 
När han lugnat sig var han lite snorig. Det samt banan i hela ansiktet satt han med mig på disken på apoteket. Där hann han få tag i flera läppsyler som han tryckte in i munnen, när jag slog koden på mitt kort...
 
 
______________________________
 
 
För en liten stund sedan var barnen var inne i Lillans rum. Där hittade han tydligen en doftande läppsyl, trots att de ska stå högt upp. Så kom en jätte glad liten kille med en tom hylsa, och hela han osar nu jordgubb...Jag önskar mig just nu en tröja med fina spännen på ryggen, en sådan där som man kramar sig själv... Men jag dividerar fortfarande med mig själv över i vilken storlek den ska vara i... Den där utlandsresan som jag pratade med någon om häromdagen, som Lillans sparkonto skulle få bjuda på verkar att komma att förlängas... Med bidrag från Litens bankkonto...
 


Kommentarer
mamma

om 15 år kommer han vara helnöjd med en spelkonsoll å en soffa....

2013-09-22 @ 19:26:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0