Valborg vid Himlabacken!

 
 
 
Här var vi vid valborg. Himlabacken i Karlstad. Elden skulle starta klockan 19, och här är minuterna före det. Det var mörkt, kallt och blåsigt. Och ungefär här, några meter ifrån, började det regna. Ganska kraftigt. Och med 4 paraplyer i bilen några hundra meter bort... Nära att vi vände... Men, det är ju en bruklig tradition - och någon gång ska man väl börja? Jag och maken var väl på sådan här brasa för sisådär 8-9 år sedan och sedan har det helt enkelt inte blivit av. Har inte tyckt att Lillan haft så stor "nytta" av det tidigare och för ett par år sedan så kom ju en viss lillebror till världen...
 
 
 
 
Några andra besökare hade varit mer förutseende... På just de här bilderna så syns inte regnet dock.
 
 
 
 
Vi hittade ett träd... Och jag med en papperspåse som "tak" till min kamera, så det blev några bilder...
 
 
 
Musiken dånade ut, nutida poplåtar- så åtminstone det var lite kul...
 
 
 
 
 
Dottern blev lite rädd, och höll för näsan för det luktade illa... Med båda händerna... Maken muttrade över regnet, sonen blev tvärarg när jag tog bort solglasögonen som han norpat åt sig innan vi gick hemifrån då jag försökte fota familjen framför brasan... Själv fick jag aska i ögat nästan direkt... Helt fantastiskt det här, med traditioner... Vi får se om den håller i sig... Men vi försökte i alla fall!
 
 
 
När vi kom hem fick vi slänga ut jackorna på balkongen under natten och vagnen fick borstas av från aska.
Men som sagt, vi försökte i alla fall...
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0