Dejes badhus

Oj, vilken härlig dag! Bilresan dit gick smidigt då hon tittade på Nicke Nyfiken hela vägen. Somnade gjorde hon också någonstans längs vägen. Kom in i Deje badhus, där det kostar 40 kronor för vuxna och barn under 5 år går in gratis med badande vuxen (Mellan 5-18 år kostar det 20 kronor). På söndagar så stänger Karlstads badhus 13, medans Dejes öppnar 13 och stänger 17. Vi åker inte gärna till Kristinehamns badhus då varje gång vi varit där så har det varit svinkallt. Lillans läppar har varit blå! Mina med för den delen! Och så kostar det 60 kronor per vuxen.

Både jag och sambon var i Deje när vi var yngre, och mindes det som varmt. Och det var det verkligen! Vi var i barnpoolen nästan hela tiden. De andra två var en sväng i bubbel men jag tog mig aldrig dit. I början kryllade det av ungar i perioder, men tillslut så var det bara vår lilla familj kvar! Vi vågade oss till och med ta ned videokameran i vattnet!

Lillan varvade mellan sina ärmpuffar och badring. Men puffarna var nog roligast, då hon nätt och jämt nådde botten med tårna. Så hon hoppade omkring, i princip hela tiden själv, så jag kan ju säga att hon somnade fort denna kväll! Åker mer än gärna till Dejes badhus igen, har inte varit i badhuset här i stan på väldigt länge, men de håller ju på att bygga om så vi skippar nog det ett tag till.



Kommentarer
L

Jag gillar också Dejes.

Svärföräldrarna bor typ...200-300m därifrån.

2011-10-30 @ 22:13:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0