Nostalgi mat



När jag växte upp så kokade mamma ibland några majskolvar. Som vi sedan dränkte i smör och salt och åt så fort de svalnat såpass att man inte brände munnen! Lillan fick när hon var runt 6 månader men hon var inte alltför hänförd. Nu, ungefär 3 år senare fick hon pröva igen. Fortfarande inte så förtjust. Jo, i smöret och saltet. Ett och annat korn råkade hon väl få ned.

Hon ville hellre ha smörgås. Klart hon fick det, och man ska ju inte kasta i onödan. Det är nästan så att jag kokar den andra med. Sist jag åt så var det inte så gott. Men jag tror det var pga. märket. Findus ska det vara. Äter ni fortfarande något som ni förknippar med barndomen?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0