Tranhemgård



Sms kan verkligen missuppfattas! Skickade två sms till N. Bad honom först att få mig hungrig (typ locka mig med något) och ett andra och han kommit på några lokaler till vår vänners bröllopsfest. Får ett sms tillbaka:

"Tar du upp något kött från frysen. Ta någon av de från Tranhemgård"

Jag läste det snabbt och tog dem för något som kunde likna svar för båda mina sms, för många av de ställen vi kollat upp till bröllopsfesten heter just något med "gård". Så jag satte mig och googlade, men kom bara till en sida med gårdsbutik och gårdsslakteri. Tänkte mest att det här inte var vidare romantiskt alls. Sen började minnespusslet falla på plats, och mindes att vi köpt hem både det ena och andra fina köttbitar därifrån (även där vi köpte de grymma rödbetschipsen) och vi la in det vi inte skulle äta direkt i frysen.

Garvade rätt bra åt mig själv. För övrigt vill jag tipsa om just Tranhemgården, jätte mysig liten butik och trevlig personal. Älskar närproducerat och hur brutalt det nu än låter så är det ju faktiskt så att djuren slipper långa transporter, och de får tas omhand i en lugn miljö etc. Bönder kan visst själva komma dit med sina djur. Och de har även annat än olika kött sorter. Saft, gelé, dryck, ostar och kex mm. För att komplettera en måltid.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0