Vad betyder "tacos" för dig?



Förbereder maten nu, lillan ville ha tacos istället för fläskfilé. Sambon handlade hem det som saknades. Började fundera lite, vad brukar ni ha till "tacos". Vi varierar oss mellan pitabröd och chips. Vanliga chips och cheese är det som finns på bordet då. I grönsaksväg brukar vi ha detta: sallad, rödlök, paprika, gurka och tomat. Gärna rädisor och strimlad vitkål till. Har även testat brytbönor och det var rätt gott till med, men det är ju mer sommartid från egen odling.

Majs och avokado tillkommer vid sidan av. Den första är för att sambon inte gillar det utan det är för mig och lillan. Den sista är ofta i form av guacamole. Creme fraiche, riven ost och salsa. Och köttfärsen då givetvis. Dryck brukar oftast vara coca cola. Väntar nu på att degen till pitabröden ska jäsa klart, om cirka 20 minuter, så ska vi ta och äta och se på film!



Kommentarer
Sandra Nensén

tortillabröd, köttfärs, Creme fraiche paprika chili, salsa medium, ost, paprika, tomat och banan.

när vi gör till det lite mer blir det isbesgssallad, rödlök, vitlöksås, majs till oxå och johnny har gurka men jag hatar när grukan blir varm så jag brukar skippa den.

2012-03-24 @ 20:13:40
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Lilli- I väntan på telning nr 2

Svar Sandra: gillar inte heller när gurkan blir varm, så den läggs så långt som möjligt från köttfärsen. Är det pita bröd spetsar jag den oftast på gaffeln vid sisan av.



Banan låter ju lite udda, men ska prova!

2012-03-24 @ 20:20:54
URL: http://curiousme.blogg.se/
Julia - Matblogg

Svar: Halloumiost är galet gått så förstår dig. Du får frossa i det senare :).



Tacos är mummsigt! Jag brukar äta det med kyckling stekt i tacokryddor eller quornfärs. Till har jag massa grönsaker och guacamole :).

2012-03-25 @ 21:17:59
URL: http://ibland.nu/
Monia - mamma till Tuvalie ♥

har ni inge creme fresh och riven ost? Det är ju två måsten! :D

2012-03-26 @ 19:58:18
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Monia - mamma till Tuvalie ♥

eller nu fatta jag fel. det är sambon din som inte gillar creme fresh och riven ost? Så antar att du har det iallafall, eller vadå? :)

2012-03-26 @ 19:59:23
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Lilli- I väntan på telning nr 2

Sv Monia - "Majs och avokado tillkommer vid sidan av. Den första är för att sambon inte gillar det utan det är för mig och lillan."



Det är alltså majs han inte gillar :)

2012-03-26 @ 20:05:09
URL: http://curiousme.blogg.se/
L

Köttfärs, majs, lök (ofta purjo o rödlök, men ibland bara gullök) isberg, paprika, tomat (till mig, sambon gillar det inte), gurka (tar jag ibland, ibland inte.. gurka kan vara besk).



och wraps, alltså "tunnbröd", till. Vi har en sjöstjärna med en skål i mitten och "benen" är också skålar. Så alla grönsaker ligger var för sig, utom majsen som jag brukar få hela burken - för jag gillar det så mkt ;) (små burkar!)



hot sås, sötsur-sås och creme fraiche.

2012-03-28 @ 12:07:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0