Bröllopsgästande

 
 
 
För några helger sedan så var vi på bröllop! Och ni småbarnsföräldrar som läser, förstår säkert hur omåttligt nöjd jag var och fortfarande är med att ha lyckats färgmatcha hela familjen! Första gången någonsin! Och som grädden på moset så klarade sig kläderna helt ända tills kvällen! Då var det en av de vuxna gästerna som råkat förirra en boll ovanpå matborden där min son satt och åt. Stackarn fick flera glas över sig. Givetvis precis när han fått på sig en extra tröja då värmen började försvinna. Som tur var hade vi ett sett till med oss...
 
Själv hade jag en långklänning i samma blåa ton som ni ser på mina familjemedlemmar på bilderna. Det var faktiskt så att jag hittade den klänningen först av allt. Sedan hittade vi makens skjorta och sedan gick det i bara farten! Lillan och jag matchade med vita tunnstickade tröjor och likadana örhängen. Maken och sonen med svarta kostymbyxor och faktiskt även halsband. Maken fick en silverlänk i konfirmationspresent och vi letade upp en likadan i barnformat som blev vår dopgåva till honom.
 
 
 

Brudparet hade festen hemma hos sig och tomten gränsade till en fårahage. Mycket intressant för de mindre. Mycket sällskapliga ulltottar var det till på köpet.
 
En liten rolig grej. Lillan är helt inriktad på drottning Elsa i Frost. Hon har också mer och mer gått över från rosa till blått. Här är en bild från bröllopet vi var på. Blå klänning och "vuxenörhängen". De längsta som hon fått bära och vi köpte ju som sagt likadana så vi skulle matcha. När kvällen kom så ville hon ha en fläta "Som Elsa har!". Hon var med med fingrarna när jag flätade, så tja, rak blev den inte. Men hon blev nöjd ändå. Inte jättelätt med att få barna hår till något som liknar en tecknad - men detta slår ju i alla fall Rapunzel, som var hennes första "idol"...
 
 
 


Kommentarer
ɑ n n i k ɑ

Härliga bilder!

Svar: Åh, tack så mycket :)
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2014-07-22 @ 14:52:02
URL: http://blogofphoto.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0