Lillans önskelista till 6 års dagen - HM

 

 
 
Sitter nu och dammsuger nätshopparna lite. Om en månad fyller Lillan hela 6 år! Tänk vad tiden går! Och dagen innan börjar hon skolan! Helt otroligt, jag har fortfarande inte riktigt smält det. Nu börjar frågor om vad som önskas så i vanlig ordning tycker jag det är enklare att göra kollage än bara säga "det och det, det finns där och där". Om man vill köra safe card så satsa på kläder med färgen rosa. Denna fas kommer väl inte hålla så många år till och nu inser jag att jag kommer sakna det! Jag som försökt få på henne andra färger. Suck på mig! Så nu tänker jag krama sista rosa droppen ur det!
 
Andra färger hon gillar är blått - gärna ljusblått och turkost. "För det matchar mina ögon.." Tja, ni hör. Det börjas redan! Lila, lite vitt, ljusgrått och allt som glittrar går såklart också. Bilden är rosa var för att jag bara föll för de kläderna just nu. Storlek 122 eller 128 - lite beroende på hur de är sydda. Hon kan fortfarande ha 116 men hade en smalt sydd klänning 134, så man får kika lite på formen. Hon växer också som ogräs just nu så det är bättre att vara på säkra sidan med lite förstort. Hon har ju ändå kläder för just nu. Skorna ska jag ta och titta upp. Vi mätte 19 centimeter i längd men har glömt hur många centimeter extra det ska vara när det gäller barn.
 
Vi tänker satsa på en lite "nyttigare" önskelista i år. Alla minns väl spänningen när man började skolan? Pirrigt! Och hur gärna man ville ha nya fina kläder... Så jag fyller hellre garderoben än Barbielådan. Den är redan proppfull i princip!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0