Mozzarellasticks med vitlökscrème & tomatsalsa!

 
 
 
Har ni någon gång fått sådär superduper gravidcravings utan att vara gravid? Alltså att man bara måste ha det nu... Så fick jag igår kväll. Det skulle vara salt, vitlök och fett. Alltså flottigt. Ha! Aldrig känt så, jätte märkligt. Men suget höll i sig och jag blev nästan på dåligt humör bara för det tog sådan tid att göra, jämfört om man bara skulle hämtat en chipspåse... Detta fanns på menyn på en restaurang jag jobbade på i ett tidigare liv, men mindes inte hur jag gjorde aiolin så det fick bli min vanliga vitlökscrème med en hint utan majonnäs.
 
Mitt giriga sug gjorde att det inte så estetiskt snyggt ut på tallriken, från början tänkte jag att 5 sticks kunde vara bra men hallå - då är ju 6 stycken ännu bättre. För tänk om det skulle ta slut och suget inte var tillfredsställt? Och då börja om från början? Ack ve, hemska ilandsproblem.
 
Hur som så gjorde jag iordning 6 stycket mozzarellasticks. Gjorde en riktigt tjock vitlökscrème och en tomat och basilikasalsa samt lite havssalt... Och en iskall cola till det... Jag orkade 5 och gnagde lite på den 6e för principen...
 
 
 
 


Kommentarer
Ebbe

Är det egenproducerade mozzarellasticks? Rätten ser i alla fall grymt läcker ut. Skulle även trots att jag är man kunna få gravid-cravings för den här :)

Svar: Nope- frysdisk. Resten är från scratch dock.
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2014-06-28 @ 03:27:19
URL: http://ebbelibebbeliboo.blogspot.se/
Ebbe

Ska försöka ge mig på att göra egna sticks ikväll vi får se hur det går ☺

Svar: Det är nog inga problem, så länge man ser till att de är täckta ordentligt. Första gången jag köpte detta
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2014-06-28 @ 20:34:57
URL: http://ebbelibebbeliboo.blogspot.se
Ebbe

Det var just det som var problemet att få dem täckta ;). Men jag fick till några snygga. Bild finns i bloggen.

Svar: Vad roligt :)
Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

2014-06-29 @ 14:54:08
URL: http://ebbelibebbeliboo.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0