Isdrottningen

Det här med att partners matchar varandra stämmer inte ett dugg när det kommer till mig och min man. Han är varm och jag är kallblodig. Han har jämfört mig med en orm som behöver en varm sten. Ironiskt nog heter han just Sten i andra namn (släktnamn) (som inte gick vidare i vår son...)

Så igår. Jag bytte om ifrån jeans och två tröjor till en långärmad och kröp ned i sängen.  Där ligger min bättre hälft redan och sover med ryggen vänd åt min sida. Med bättre menar jag varmare... Jag ålar närmre. Förbereder täckena för fri tillgång och minimalerar risken att bli "utestängd". Jag börjar med tårna vid hans vader. Det är inte lika "känsligt" där. Efter det kommer resten av benen. Sist kommer fingrarna. 

 

"Iiiih... ooooOOOH... AAAAAHHHH!!!"

...  

Man kan ju ana vart på inandningarna han var medvetande... Tricket är att inte göra allt på en gång, utan att han vaknar suggestivt... Jag hinner ligga kvar lite innan han krånglade sig ur med ett gläfsande:

 

"För faaan, HELT ÄRLIGT!?"

 

Kul att du vaknade, älskling, men somna om nu så att vi kan göra det igen... För det är det bästa! Han somnar om på noll och ingenting.  Det är liksom lite "minne guldfisk" feeling över det hela...

 
 
 
(ignorera tyskan, enda jag hittade, här)
 
 
 
And then we do it again,  som Robyn brukar sjunga på radion... Så nu på morgonen så kom nattens händelse på tal..

"Det var jätte elakt! Jag ska också komma sådär och lägga mig hos dig!

NÄR JAG STÅTT I EN FRYS!"

 

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0